понедельник, 9 октября 2017 г.

"Я обираю здорові звички!" урок ОБЖ у 8 класі.


Тема уроку: «Я обираю здорові звички!»
Мета: указати учням на значення звичок у житті людини, на їх взаємозв’язок зі здоров’ям, дати уявлення про причини формування позитивних і негативних звичок, роль у цьому соціальних умов; учити порівнювати корисні та шкідливі звички, робити відповідні висновки; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, систематизувати; сприяти формуванню життєвих навичок і компетенцій учнів; виховувати культуру спілкування.
 Обладнання: малюнки підручника, роздавальний матеріал, папір формату А3, маркери, скотч, картки із ситуаційними задачами.
 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Висловлення-епіграф до уроку: «Здоров’я — усьому голова, твоє здоров’я — у твоїх руках»; «Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий».


 Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
2. Встановлення позитивного емоційного настрою

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
— Пригадайте, що таке здоров’я?
— Від чого воно залежить?
— Чи залежить здоров’я безпосередньо від нас самих? Наскільки?
— Що називають способом життя? (Це той чинник здоров’я, який безпосередньо пов’язаний із поведінкою людини)
— Продовжте речення: «Складовими здорового способу життя є…». Охарактеризуйте сказане вами.
– Шановні учні, спробуйте дати відповідь на запитання:
1. За якими ознаками ви можете визначити стан свого здоров’я?
           (колір обличчя, постава, температура, аналіз крові)
2. Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово „хвороба”?
          (біль, страждання, смерть)

ІІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку
Ми починаємо вивчати новий розділ «Соціальна складова здоров’я». У ньому також ітиме мова про складові здорового способу життя. Тема сьогоднішнього уроку — звички, їх види та вплив на здоров’я людини.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття «звичка»
— Пригадайте, чи доводилося вам під час виконання певних дій відчувати потребу або бажання робити це знову і знову? Наведіть приклади.
Це і є ваші звички. Звичка — це особлива форма поведінки людини, що виявлена в здатності робити ті чи інші дії, закріплені внаслідок багаторазового їх повторення.
— Які ви знаєте звички? Наведіть приклади звичок членів своєї родини, товаришів, своїх.
Звички бувають корисні, які зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини. Ще окремо виділяють нейтральні звички. Вони ніяк не впливають на здоров’я і спосіб життя людини, а просто вирізняють людину серед інших.

2. Робота в групах
Клас об’єднується в дві групи: «Мийдодір» і «Айболить».

Завдання групам:
«Мийдодір» — скласти список корисних звичок і дати пояснення, як вони впливають на стан здоров’я;
«Айболить» — скласти список шкідливих звичок і дати пояснення, як вони впливають на стан здоров’я.
Після закінчення роботи представники кріплять плакати на дошці та звітують.

Приклади корисних звичок:
1. Мити руки перед їжею, після відвідування туалету та повернувшись із прогулянки.
2. Чистити зуби, регулярно митися під душем.
3. Спати з відчиненою кватиркою.
4. Робити вранішню гімнастику.
5. Дотримувати режиму дня.
6. Охайність, чесність, увічливість.

Приклади шкідливих звичок:
1. Гризти нігті.
2. Плямкати та сьорбати під час їжі.
3. Облизувати пальці.
4. Колупатися в носі.
5. Кидати на підлогу сміття.
— Висновок. Отже, як впливають на стан здоров’я шкідливі звички? (Руйнують здоров’я )
Як впливають на стан здоров’я корисні звички? (Сприяють збереженню та формуванню здоров’я)

3. Оздоровлювальна вправа. Релаксація «Відчуття свіжості»
(Слова вчителя учні відтворюють у відповідних рухах і міміці.)
Учитель. Безумовно, бути завжди чистим і охайним — корисна звичка.

Відчуття свіжості — прекрасне відчуття! Уявіть собі чудовий літній ранок. Ви прокинулися з першими променями сонця, усміхнулися йому, солодко потягнулися, зробили кілька плавних рухів руками, тулубом. Настав час приймання водних процедур. Ви стаєте під душ і уявляєте, як тепла водичка змиває з вас сумні або обтяжливі думки, відбиток неприємних подій, позбавляє важкості й сонливості. Натомість прохолодна вода наповнює вас позитивною енергією, додає бадьорості, оптимізму, свіжості, краси.

V. Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів
1. Розгляд ситуаційних задач (за картками)

VІ. Підсумок уроку
1. Колективне проговорювання віршів
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба дуже добре знати
Дітям правила прості
Та за змістом — золоті.

Щоб нічого не боліло
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та в охайному ходити.

Щоб здорові зуби мати,
Слід про них щоденно дбати,
Чистить, ротик полоскати,
А твердого не кусати.

Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти,
Бо мікроби щохвилини
Так і линуть до людини.

Та й волосся причесати,
Щоб красивий вигляд мати.
А в кишені кожну днину —
Носову носи хустину!

Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець —
Будеш справжній молодець!

2. Обговорення змісту притчі
Притча:
«У лісі росте маленька травичка, яка має маленькі корінці. Більша травичка має міцніше коріння, кущі ще міцніші, дерево має великі корені.
Корінь — це звичка.
Яку рослину легше вирвати?(Маленьку травичку)
Учитель. Правильно. Маленькі корінці — маленькі звички, їх легко позбутися. Позбутися важко «закоренілих» звичок, тобто великих коренів.

VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний матеріал підручника (§ 7).





Комментариев нет:

Отправить комментарий