понедельник, 9 октября 2017 г.

Урок з основ здоров’я «Я обираю здорові звички» проведений у 1 та 4 класах





Мета: ознайомити учнів зі звичками, які сприяють зміцненню здоров’я і такими, що   
            завдають шкоди здоров’ю людині. Формувати в учнів уявлення про згубний вплив шкідливих звичок на дитячий організм, розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та приймати рішення відповідно до ситуації. Учити учнів правильно харчуватися ; закріплювати знання про раціональні страви українців; розвивати вміння робити правильний вибір продуктів.  Виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я, здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин. Бажання наслідувати корисні звичаї, виховувати естетичний смак.
Обладнання:сигнальні картки: зелена «корисна», червона – «шкідливо»; прислів’я 
          про здоров’я, уявний мікрофон.
 Ілюстративний матеріал до теми: малюнки, таблиця, ілюстрації що відображають 
          поведінку дітей із корисними та шкідливими звичками.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Епіграф до уроку «Головним скарбом життя є здоров'я, і, щоб
          його зберегти, потрібно багато що знати».


Хід уроку
І . Організація класу до уроку.
   Якій у вас настрій? Усміхніться одне одному, обміняйтеся компліментами з товаришем по парті.
Хто здоровий, той сміється,
Все в житті йому вдається,
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини.
ІІ. Актуалізація знань учнів
Що таке  звички? 
Які бувають звички? 
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
   Сьогодні у нас урок незвичайний,  я сподіваюсь , що він для вас буде цікавим. Ви на цьому уроці будете працювати колективно, у парах, будете виконувати цікаві вправи.
Робота над загадкою та прислів’ям
Не золото, а найдорожче. ( здоров’я)
Все добре переймай, а злого – уникай.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
Гра «Корисно –шкідливо». Якщо корисно – говорити «так», якщо шкідливо – говорити «ні».
1. Вітатися при зустрічі.
2. Брати до рота ігристі предмети.
3. Допомагати слабшим, маленьким дітям.
4. Виконувати ранкову зарядку.
5. Смоктати палець.
6. Доглядати за одягом, взуттям.
7. Дотримуватися режиму дня.
8. Гризти нігті.
9. Говорити неправду.
10. Довго сидіти біля телевізору.
11. Курити, пити алкогольні напої.
12. Говорити правду.
Які корисні звички ви запам’ятали?
Які шкідливі звички ви запам’ятали?
   Шкідливі звички вам не друзі – це постійне недотримання правил гігієни, паління цигарок, вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин.
   Сьогодні ми відправимось в казкову країну «Здоров'янськ»
Міст у ній хоч не багато,
Проте дружать там завзято
Усі мешканці казкові.
Вони , діти , і вам знайомі.
   Ось перша зупинка. Це місто «Вітамінне». 
Здогадайтесь хто тут живе, відгадавши загадки.
У дівчинки Маринки на голові хустинка,
Хто хусточку знімає – той сльози проливає.
(Цибуля)
Сховалась Марічка , в підземній коморі,
І тільки косички лишились на дворі.
(Морква)
Він солодкий, він гіркий,
Здогадались, хто такий.
(Перець)
А як назвати одним словом : перець, моркву та цибулю?
Чому потрібно їсти багато овочів та фруктів? 
Якщо організму не вистачає вітамінів, людина хворіє.
Гра « Овоч чи фрукт» Учитель називає овочі чи фрукти , а діти впізнають.
Учні розповідають про вітамін А , В, С, Д.
Практична робота : вибір корисних для здоров’я продуктів. На дошці прикріплені малюнки із зображенням продуктів та напоїв : шоколад, молоко, яйця, зелень,торт, сік, чіпси, хліб, морква, горіхи, морозиво, кока-кола. Оберіть корисні продукти, поясніть свій вибір. Є корисні продукти, а є не дуже корисні продукти харчування, і навіть шкідливі для здоров’я.
Висновок: Корисно вживати овочі, фрукти, каші, соки, яйця, рибу, молочні продукти. Вони дають організму силу та енергію.
А звідки беруться вітаміни?
З корисних продуктів : овочів та фруктів.
Кожна країна має свої традиції харчування. Що ж полюбляють українці?  Спробуйте відгадати ці страви.
1.Популярна в Україні рідка страва, що вариться з буряків, капусти, моркви, картоплі. ( Борщ)
2. Борошняний виріб у формі півмісяця із начинкою картоплі, капусти, ягід. (Вареники)
3. Закручена в листки капусти начинка . (Голубці)
Робота в групах. 
Гра «Зваримо  борщик».  Клас об’єднується в пари . Кожній парі дається конверт з малюнками різних овочів та фруктів. Треба вибрати для борща продукти. Вибирається шеф-кухар. Він буде виступати від групи. На дошці паперові каструлі. «Шеф – кухар» викладає продукти в каструлю.
Висновок : Борщ – дуже корисна страва, бо готується з продуктів (овочів) , багатих на вітаміни.
Для чого людині потрібна їжа?
Яку їжу ми вважаємо корисною? 
Що може статися, якщо недоїдати або переїдати?
Щоб бути здоровими, вживайте тільки корисну їжу! Будьте здоровими!
   Діти , ми з вами потрапили до міста «Лінтяйськ». Мешканці цього міста перестали слідкувати за собою. Перестали вмиватися, робити зарядку, слідкувати за своїм одягом, стали часто запізнюватись до школи. Їм стало соромно за свою поведінку і просять нас скласти правила, щоб завжди бути здоровими і мати гарний вигляд, ці правила повинні виконувати щодня.
Як прокинувся вставай, ліні волі… ( не давай.)
Квіточку роса умила, а тебе умиє… (мило)
В школі , в класі - не брудни, сміття бачиш… (підніми)
І дивись не барись, в школу швидко,  швидко  …(мчись)
Не носи в кишені жуйки , крейду, сірники , а носи … (носовички)
Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …(плям)
Наступне місто «Спортивне»
   В цьому місті живуть люди, які дуже полюбляють займатися спортом, грати в різні рухливі ігри. Розгляд ілюстрації про спорт. В які ігри любити грати на уроках фізкультури?
Місто « Шкідливих звичок».
   Життя і здоров’я  людини залежать від самої людини. Від того , який настрій, які бажання, яка поведінка людини, залежить її самопочуття, здоров’я. Якщо людина доброзичлива і шаноблива до інших, то позитивні емоції наповнюють її добром і здоров’ям. Дуже часто людина робить якісь вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку.
Гра «Уявний мікрофон».
Діти розповідають про наслідки паління.
У кожному місці , на вулиці, у парках, на зупинках – можна зустріти курців.
Для здоров’я він шкідливий
Тютюновий дим незримий.
А його син – нікотин
Страшний жах – номер один.
Нікотин – ворог здоров’я .
   Тютюновий дим шкідливий для здоров’я курців і тих , хто перебуває поруч. Вдихання диму тими, хто не курить, називається пасивним курінням . Оцініть ситуації та оберіть варіант , який  допоможе уникати пасивного куріння.
«Вчися  приймати рішення, корисні для здоров’я»
1. Ви з друзями сидите на лавочці у своєму дворі. Поруч сів дорослий чоловік із цигаркою. Ви :
               А) продовжити сидіти на цій лавочці;
Б) підете і інше місце, адже двір великий;
          2. Ви з друзями збираєтесь їхати ліфтом, але в кабіні стоїть людина з  
              цигаркою. Ви:
     А) зайдете в ліфт;
                Б) підете сходами, це корисно для здоров’я.
3.Ви з батьками зайшли до кав’ярні. В одній залі висить знак «куріння заборонено» . Ти:
      А) запропонуєш сісти там, де цього знака немає;
      Б) сядеш там, де він є.
Гра «Мікрофон»Прислів’я про здоров’я. 
Здоров’я - всьому голову.
Здоровий не знає , який він багатий.
Без здоров’я нема щастя.
Найбільше багатство – це здоров’я.
Чиста вода – для хвороби біда.
Ходи більше - поживеш довше.
Робота з таблицею  «Здорова людина , хвора людина.»
Здорова людина.
Щаслива.
Добра
Весела
Усміхнена
Привітна
Працьовита
Хвора людина.
Зла
Сердита
Похмура
Сумна
Плаксива
Втомлена
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, усміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
V. Узагальнення та систематизація знань. 
Вправа « Небезпечна кулька» . 
   На вас налетів вітер і приніс хмарку шкідливих речовин. (Куріння, алкоголь, наркотики)
    Підкидаю кульку, захищайтесь. Що ви відчули, коли кулька приближалась до вас? 
Табличка « Згоден». Пробувати наркотики -заборонено.
Табличка « Не згоден» . Пробувати наркотики, алкогольні напої, продаж тютюнових виробів збільшити.
   У чому полягає шкідливість куріння і алкоголю на здоров’я людини?
   Який ви будете чинити опір, якщо вам запропонують закурити, випити алкогольний напій?
   Яким є ваше ставлення до паління, вживання алкогольних напоїв?
Створення асоціативного куща до слова «здоров'я» з використанням методу «Мозковий штурм».
Пам’ятка для учнів. Як зберегти і зміцнити своє здоров’я.
Дотримуватись режиму дня.
Ранок починати з зарядки .
Загартовувати свій організм.
Правильно харчуватись.
Займатися спортом, більше рухатись.
Стежити за своєю поставою.
Уникати пасивного куріння.
Більше посміхатися, менше сваритися.
Приймати життя із радістю.
VІ. Підсумок уроку
 Які бувають звички? 
Наведіть приклади. 
Як слід дбати про своє здоров’я?
  Що позитивно впливає на здоров’я?
  Що негативно впливає на здоров'я?
  Чи ведете ви здоровий спосіб життя?
 Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?
 Чому здоров'я вважають неоціненним скарбом?
 За якими ознаками можна розпізнати здорову людину?
Послухайте поради, як слід піклуватися про себе.
Друже, щоб здоровим бути,
Треба навички здобути,
Про здоров'я піклуватись:
Перш за все — не лінуватись,
І здружитися із спортом,
Рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити
І ніколи не палити!
Щоб знешкодити мікроби,
Руки мий щоразу чисто,
Не забудь щоденно їсти
Овочі і фрукти різні —
Всі вони тобі корисні.
Вранці й ввечері, мій любий.
Завжди — завжди ти чисть зуби.




Комментариев нет:

Отправить комментарий