понедельник, 9 октября 2017 г.

Урок у 2 класі «Я обираю здорові звички»



Мета: продемонструвати учням, що здоровий спосіб життя – це просто і важливо, багатьох захворювань можна уникнути завдяки правильному харчуванню, фізиичній активності, уникненню шкідливих звичок; виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом. 

Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Усі сідайте тихо, діти!
Домовляймось – не шуміти,
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Про здоров’я урок починаємо! 
ІІ Актуалізація опорних знань
1. Конкурс «Хто більше?»
- На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по черзі пишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт. 
- Передавайте аркуш на наступну парту після того як учні, що сидять за однією партою, запишуть кожен по слову. Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише найбільшу кількість слів, що відповідатимуть темі.
Учні виконують завдання.

- Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркуші, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ»
2. Слово вчителя.
- Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я». 
- Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).
ІІІ Оголошення теми і мети уроку
IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
1. Бесіда
- Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.
- А як же берегти своє здоров’я? (Думки дітей). 
- Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих. 
- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі? (Діти наводять приклади).
 2. Вправа корисні та шкідливі звички. (Розстав звички у необхідній послідовності).
- чистити зуби;
- брехати;
- бути ввічливим;
- гризти нігті;
- рухатися на свіжому повітрі;
- правильно харчуватися;
- Їсти багато солодкого;
- грати в комп’ютерні ігри.
3."Корисно - шкідливо".
Учні картками сигналізують: зелена - корисно, червона - шкідливо.
· Вітання під час зустрічі...
· Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
· Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
· Виконувати ранкову гімнастику...
· Смоктати палець...
· Доглядати за власним одягом, взуттям...
· Дотримуватись режиму дня...
· Гризти нігті...
· Колупатись у носі...
· Говорити неправду...
· Довго засиджуватись біля телевізора...
· Курити, пити...
4. Гра- обговорення «Рух – це здоров’я»
60 хвилин фізичної активності необхідні щодня для міцного здоров’я дітей.
Педагог пропонує дітям зіграти у гру, під час якої вони дадуть відповідь на запитання, коли і за яких обставин можна проявити фізичну активність:
1. Вдома. Прибрати у своїй кімнаті та допомогти батькам у щоденних хатніх справах, посадити квітку на подвір’ї, присідати при перегляді улюблених телепередач.
2.У школі.Їздити до школи велосипедом, якщо вона знаходиться не далеко від дому і дорога є безпечною, відвідувати спортивні секції після уроків, бассейн тощо. 
3. Поза школою.Організовувати рухливі ігри з друзями-сусідами, їздити на велосипеді, роликах, самокаті зеленими зонами. 
4. У дорозі. Більше ходити пішки, ходити сходами замість пересуватися ліфтом.

4. Фізкультхвилинка.
 
Щось не хочеться сидіти, 
Треба трохи відпочити. (Встати і вийти із-за парт). 
Руки вгору, руки вниз, 
На сусіда подивись. 
Руки вгору, руки в боки 
І зроби чотири кроки. (Марширувати на місці).
Вище руки підніміть (Підняти руки,прогнутися). 
І спокійно опустіть.
5. Вправа «Закінчи речення» (практична робота на картках).
Вчитель. - Об’єднайтеся у групи. Виконайте завдання на картках, на основі ваших знань. 
1 група
Закінчи речення.
Для здоров’я корисно багато … 
- гуляти на …;
- уживати корисну…;
- бути …;
- відмовитися від ….
2 група
Закінчи речення.
Здоровий спосіб життя – це дотримання …; 
- правильне ...; 
- щоденні заняття … і …, 
- рухливими …; 
- активна…; 
- відсутність шкідливих …;
- у спілкуванні з оточуючими….
Висновок.
Допомагають зміцнити здоров’я … ігри, наприклад: …. Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: …. Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: ….
V. Закріплення та осмислення нового матеріалу.
1. Тест «Що ти знаєш про здоров’є»
1. Якої їжі потрібно їсти найбільше?
- - Фруктів і овочів (Щоб бути здоровим, потрібно їсти багато овочів і фруктів щодня. Порція фруктів має бути  розміром з твій кулачок, а овочів – розміром з дві жменьки)
- - М’яса (Щоб бути здоровим, потрібно їсти багато овочів і фруктів щодня, м’ясо потрібно їсти трішки менше  - одна порція розміром з долоньку без пальців)
- - Солодощів  (Від солодощів псуються зуби і з’являється лишня вага. Часом можна дозволити собі солоденьке, але трішки – порція розміром із твій великий палець)
2. Скільки хвилин щодня потрібно рухатися, щоб бути здоровим?
 - 60 хвилин (Правильно! Ти можеш танцювати, стрибати, грати у футбол, кататися на роликах  - усе, що тобі подобається. Найголовніше, активно рухатися щонайменше годину щодня – це секрет міцного здоров’я)
 - 15 хвилин (Щоб бути здоровим, потрібно більше рухатися.  Ти можеш танцювати, стрибати, грати у футбол, кататися на роликах  - усе, що тобі подобається. Найголовніше, активно рухатися щонайменше годину щодня)
 - Достатньо уроків фізкультури (Кількох уроків фізкультури на тиждень не достатньо для того, щоб мати міцне здоров’я. Потрібно активно рухатися щонайменше годину щодня. Ти можеш танцювати, стрибати, грати у футбол, кататися на роликах  - варіантів безліч)
3. Вакцинація (щеплення) захищає людей в усьому світі від 26 небезпечних захворювань. Від якого із перелічених захворювань поки немає вакцини?
-  Грип (Вакцина від грипу є – і це надійний захист. Проте вірус грипу дуже хитрий, швидко змінюється і загартовується, тому щеплення від грипу потрібно робити кожного року)
-  Кір  (Вакцина від кору є – і це єдиний захист від цього небезпечного захворювання. Дізнайся у батьків, чи робили тобі щеплення. Якщо ні, необхідно негайно звернутися до лікаря)
-    Карієс (Вакцини проти карієсу немає. Їжте якомога менше солодощів і чистіть зуби щонайменше двічі на день, щоб уникнути карієсу)
4. Який найкращий спосіб позбутися небезпечних мікробів?
- Мити руки з водою і милом. (Так, щодня на наші руки потрапляє дуже багато мікробів, через які можна захворіти. Щоб їх позбутися, необхідно часто мити руки з водою і милом)
- Витерти руки об одяг (Небезпечні мікроби бояться води і мила, тому щоб їх позбутися необхідно мити руки. А на одязі теж знаходиться чимало мікробів, і через руки вони можуть потрапити в твій організм)
- Носити захисні рукавички (Ми не можемо носити рукавички весь день, але достатньо мити руки з водою і милом, щоб позбутися від мікробів і не дати їм шансу розповсюджувати захворювання)
5. Тітка запросила тебе у гості і спекла смачний шоколадний торт. Але ж солодощі — це некорисна їжа. Що робитимеш?
-       З’їм невеликий шматочок, але піду на прогулянку після вечері (Це чудове рішення. Часом можна потішити себе смачненьким, але що менше солодкого ти їстимеш, то міцнішим буде твоє здоров'я . Прогулянка допоможе організму впоратися з невеликим шматочком торта)
-       З’їм шматочок, щоб не образити тітку (Через солодощі псуються зуби, з’являється зайва вага, якої важко позбутися у майбутньому. Що менше солодощів ти їстимеш, то міцнішим буде твоє здоров’я)
-       Моя тітка пече торти, від яких неможливо відмовитися - з’їм три шматки (Через солодощі псуються зуби, з’являється зайва вага, якої важко позбутися у майбутньому. Що менше солодощів ти їстимеш, то міцнішим буде твоє здоров’я
VІ. Підсумок уроку

1. Колективне проговорювання віршів
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба дуже добре знати
Дітям правила прості
Та за змістом — золоті.

Щоб нічого не боліло
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та в охайному ходити.

Щоб здорові зуби мати,
Слід про них щоденно дбати,
Чистить, ротик полоскати,
А твердого не кусати.

Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти,
Бо мікроби щохвилини
Так і линуть до людини.

Та й волосся причесати,
Щоб красивий вигляд мати.
А в кишені кожну днину —
Носову носи хустину!

Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець —
Будеш справжній молодець!

- Що важливого було на уроці?
- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?
- А зараз стікерами покажіть як вам працювалося на уроці. 

Підготувала:
вчитель початкових класів
Єфімова Ю.О.




Комментариев нет:

Отправить комментарий